2016. december 31., szombat

Késő

Dean:

 Csak tátott szájjal bámultam, ahogy a fa szétnyílt előttem, kiengedve magából azt a kék fényt, majd beszippantotta azt, ami Gina mellkasából szivárgott át és bezárult a törzs. Mintha mi se történt volna.
 - Sikerült? - Fordultam a vörös lány felé kíváncsian.
 - Végre. - Mosolyodott el. - Újra itt.
 A szemeibe visszaköltözött a fény és hirtelen mozdulattal a nyakamba ugrott.
 - Sikerült! - Szorított erősen.
Mosolyogva simítottam végig a hátán. Végre ismét az volt, akit szerettem.
 - Most már csak ki kell jutnunk innen. - Eresztett el, de a mosoly még mindig ott játszott a száján.
 - Akkor most jöhetnek az árnyékok? - Hunytam le szemeimet, hogy jobban gondolkozhassak. - Akkor időjárás változás kell.
 - Viszont az csak akkor van, ha arrébb sétálunk. - Sóhajtott.
 Egy próbát megér, nem? - Gondoltam és összefűztem az ujjainkat, hogy magam után húzhassam. Elindultam egyenesen a patak mentén és már éreztem is, ahogy hűlni kezd a levegő. Visszapillantottam. A fa levelei elsárgultak és hűvös szél csapott az arcomba.
 - Ősz van. - Állapítottam meg és megtorpantam. - Télen a leghosszabbak az árnyékok. Próbáljunk meg most arra sétálni, hátha feltűnik valami.
 Gina csak bólintott és követett. Úgy látszik bízik bennem azok után, hogy bevált a "Hogyan szerezzük vissza a lelked?" tervem. Szóval elindultunk vissza, mire hirtelen havazni kezdett és az összes lehullott levelet betemette a fehér takaró.
 - Ott! - Mutatott hirtelen egy pontra Gina.
 Felkaptam a fejem és kissé kikerekedett szemekkel néztem a fára. Jobban mondva a földre, ugyanis ahol a gyökerek általában fellazítják a talajt, ott nekünk most egy nagy lyuk tátongott.
 - Ez valami Alice csodaországban akar lenni? - Morogtam.
 - Ugrunk? - Nézett felém Gina kérdőn.
 - Van más választásunk? - Fújtam ki hangosan a levegőt, majd megszorítottam a kezét és háromra leugrottunk a mélységbe.

 - Aucs... - Tápászkodtam fel a hideg földről.
 A látásom elhomályosult, így nem tudtam azonnal megállapítani, hogy sikerült-e.
 - Dean! - Hallottam mellőlem Gina elnyúzott hangját.
 - Itt vagyok. - Nyugtattam meg azonnal.
 Felültem és próbáltam teljesen magamhoz térni. Kipislogtam a félhomályt és hunyorogva körülnéztem. Pirosas szőnyeg alattam, fehér falak körülöttem. Sosem örültem még ennyire egy kápolnának.
 - Kijutottunk! - Kapaszkodtam fel a padokba, így próbáltam megtalálni az egyensúlyomat.
 A vöröhajú lány egy pár méterrel arrébb ült tőlem a földön és körülnézett.
 - Hol lehet Patricia? - Kérdezte.
 - Kit érdekel? - Segítettem fel. - Menjünk most vissza a szállóra. Rengeteg kérdésem lenne.
Ez igaz volt. Mondjuk az, hogy mennyi ideig voltunk fent? Szóval bicegve nekiindultunk a szállóra vezető útnak. Esteledett és már a lámpák is égtek. A kocsik zaja és a kipufogóból áradó gáz régi, szinte elfeledett emlékként köszönt vissza rám. Annyival mocskosabb volt itt, és ez volt benne a gyönyörű. Alig vártam, hogy Sam-éknek elmesélhessek, hogy jutottunk ki. Izgatottan nyitottam ki a szobánk ajtaját, amiből fény áradt.
 - Dean? Ginetta? - Ült fel kikerekedett szemekkel Robert. - Mennyire örülök, hogy látlak titeket!
 Elénk állt és csak nézett. Először azt hittem meg fog ölelni, végül tényleg csak bámult minket.
 - Robert, mi történt itt? - Nézett szét Gina.
 - Hol is kezdjem? - Az öreg majdnem szív infarktust kapott. - Nyugalom, nyugalom. Szép sorjában mindent elmondok.
 - Kezdhetné már. - Forgattam meg a szemeim.
 - Üljetek le, el kell mondanom nektek. - Beszélt össze-vissza, de azért elfoglaltuk a másik ágyat. - Várjatok, mindjárt jövök.
 Ennyit mondott és kisétált. Ginával egymásra néztünk és rögtön tudtuk, hogy valami nagyon nincs rendben.
 - Még rajtam van. - Hallottam Gina motyogását magam mellől és mikor odafordultam, észrevettem, hogy a kezén lévő mintát vizslatja.
 - Ez mit jelenthet? - Néztem rá.
 - Nem tudom. - Rázta a fejét, amitől a vörös tincsek röpködni kezdtek. - Talán...
 Kezdett bele, majd kissé összerándult.
 - Dean, ezek nem tűntek el. - Mutatott a fejére. - Még mindig hallom az imákat és az angyalokat.
 - Nagyon nem tetszik ez nekem. - Szögeztem le.
 - Patricia? - Vonta össze szemöldökét, aztán rám nézett. - Hív. Azt mondja beszélni akar velem.
 - Mi lesz Roberttel? Valami fontos dologról lehet szó. - Akadékoskodtam.
 - Én elmegyek beszélek Patriciával, te meg meghallgatod Robert történetét. - Állt fel, majd az ajtóból visszafordulva elmosolyodott és dobott egy csókot.
 Úgy öltem ott, mint valami szerelmes tini, aki egész nap csak vigyorogni tudna. Aztán jött Robert.
 - Ginetta? - Nézett körül, mintha a vörös bármelyik pillanatban előkerülhetne.
 - Muszáj volt elmennie Patriciával. Na, de Robert mesélj? Mi történt? Milyen nap van? - Kérdeztem azonnal rá a lényegre.
 Az öreg lesápadva válaszolt.
 - Vasárnap van. Huszonhetedike.
 - Akkor nem is voltunk sokat el. Bár fent egyáltalán nem éreztük az idő változását. - Magyaráztam, de közbe vágott.
 - Dean! Egy éve tűntetek el Ginával.
 A levegő szinte megfagyott a kijelentésétől.
 - Hogy mit mondtál? - Kérdeztem rá, ugyanis nem akartam elhinni.
 - Egy éve nem láttalak egyikőtöket se. Se Sam, se Alexa, se ti. Egyszerűen eltűntetek. - Halkult el a hangja.
 Ez nem jelentett semmi jót.


Sam:

Egy évvel ezelőtt:

 Az út túl rövid volt ahhoz képest, hogy nem fűlt a fogam az itt léthez. Nagyon nem volt rendben az, hogy Dean-ék eltűntek, mi meg fejest ugrunk egy apró ötlet foszlányba. Egyszerre reménykedtem, és féltem attól, hogy történni fog valami a kanyarnál. Mikor pedig megérkeztünk, szinte mintha vártak volna ránk. November volt, mégis egyetlen fuvallat elég volt ahhoz, hogy az egész helyet hó borítsa be. A szemben lévő domb szinte ketté nyílt és még hidegebb levegő áradt ki onnan. Ha ez a Pokol, akkor ott nem izzó forróságnak kellene lenni? Ehelyett egy gyönyörűen ijesztő, havas tájat kaptunk. A nyílásban megjelent egy árnyék, ami egyre közeledett és közeledett. Egy hosszú, fekete ruhában lévő hölgy lépkedett felénk. Talpa alatt ropogott a hó, kezeit zsebébe rejtette el. Arca majdnem olyan hűvös volt, mint a levegő.
 - Elizabeth. - Motyogta maga elé Lexy.
 Épp meg akartam kérdezni, hogy honnan tudja, mikor a semmiből előttünk termett a nő.
 - Szóval tudod a nevemet. - Mosolygott rá Alexára.
 Kedvem támadt bemosni neki egyet, de mikor meg akartam mozdulni, idegesen vettem észre, hogy egyáltalán nem tudok semmit se csinálni.
 - Lex... - Kezdtem, de a szellem belém fojtotta a szót egyetlen nézéssel.
 - Régóta vártam már, hogy meglegyen a következő kiválasztott. - Mosolygott rá a lányra.
 - Nem vagyok egy elcseszett Harry Potter. - Sziszegte a fogai közt. - Mondd meg hogyan lehet vissza kapnom a lelkem és már itt sem vagyunk.
 A nő feltűnően lebiggyesztette az ajkait.
 - Én nem tudom visszaadni neked. - Ingatta a fejét.
 - Hurrá, feleslegesen kocsikáztunk. - Nézett felém Lexy és akkor tűnt fel neki, hogy baj van. - Mit tettél vele?
 Elém lépett és próbált megmozdítani, de hiába.
 - Csak kiiktattam a felesleges tényezőt. - Vont vállat.
 Lexy idegesen próbált arrébb rángatni, akár egy centit is, de nem mozdultam. Mintha valaki só bálvány átkot szórt volna rám. Az a valami pedig épp itt áll előttem és mosolyogva nézi Lex erőlködését. Egy idő után feladja és idegesen néz rá a hölgyre.
 - Engedd el Elizabeth! - Parancsolt rá.
 - Miért tenném? Ha mozog, akkor nehezebben tudod megölni. - Mosolygott rám, mire a vér is megfagyott az ereimben.
 - Maga megőrült! - Nevetett fel Lexy. - Miért tenném meg? Nem fogom megölni.
 - Mégis miért nem? - biccentette oldalra a fejét. - Hiszen annyit sírtál miatta mindig, mikor reggelente felkeltél és ő nem volt ott melletted.
 A szívembe, mintha ezernyi tűt szúrtak volna. Ennyire fájt neki? Hogy lehettem ekkora idióta?
 - A szerelmünket nem szokás megölni. - Vágta rá a lány és megfogta a só bálvány kezemet.
 A szívem ki akart szakadni a helyéről. Még így is szeretett. Még így is mennyi erőt tudtam neki adni, hogy csak itt vagyok.
 - Kár. - Szomorodott el a fekete ruhás. - Pedig akkor nincs lélek.
 - Mit akar ez jelenteni? - Kérdezte meg Alexa azt, amire én is gondoltam.
 - Oh, hogy erről nem kaptatok útmutatót? - Nevetett. - Na majd panaszkodom, hogy kell egy kézikönyv az elveszett lélek darabokhoz.
 Mintha csak hangosan gondolkodna, úgy beszélt a levegőbe, majd kissé rám nézett és éreztem, ahogy kiolvadok. Levegőért kapva rogytam a földre.
 - Sam! - Térdelt azonnal elém Lexy. - Mondd, hogy jól vagy.
 Egy szót sem szóltam. Csak magamhoz húztam egy hosszú csókra.
 - Milyen romantikus pillanat. Kár, hogy csak úgy kaphatod vissza a lelked, ha megölöd őt. - Nevetett fel kárörvendőn a nő. - Be kell feketítened a lelked.


Gina:

 - Patricia! - Kiáltottam el magam abban a pillanatban, ahogy beléptem a kápolna ajtaján.
 Onnan viszont csak az én hangom verődött vissza a falakról. Körülnéztem, de nem találtam sehol senkit. Még a látogatók sem voltak ott. Ami szerencse, főleg, a belépőmet nézve.
 - Ginetta? - Hallottam meg az ismerős hangot magam mögül.
 Azonnal odafordultam. Ott állt előttem szokásos ruhájában, felcsatolt hajjal Patricia.
 - Visszakaptad a lelked. - Mosolyodott el lágyan.
 - Igen, hála neked.
 - Ne köszönj semmit. - Ingatta a fejét. - Azok után, hogy nem figyelmeztettelek időben, nem érdemlem meg, hogy hálálkodj.
 - A húgodról van szó? - Rándult görcsbe a gyomrom. - Mi történt, amíg nem voltunk itt? Egyáltalán meddig voltunk fent?
 Patricia mosolya hirtelen olvadt le az arcáról.
 - Nem tudsz semmiről? - Kérdezte kikerülve a kényes témát.
 - Miről kéne? - Egyre inkább nem tetszett a dolog.
 - Ginetta. Ti egy éve nem voltatok a földön. - Mondta, mire úgy éreztem, hogy azonnal kicsúszik a talaj a lábam alól.
 Le kellett ülnöm. Ez nekem magas. Egy év rengeteg idő.
 - Mi történt, amíg mi nem voltunk itt? - Találtam meg a hangom.
 - Későn figyelmeztettelek a húgomra. - Temette arcát a kezeibe. - Az én hibám, hogy megtörtént.
 - Mi? - Remegett meg a hangom.
 - A húgomnak az a dolga, hogy elcsábítsa a kiválasztottakat. - Kezdett bele a magyarázatba. - Észrevehetted, hogy a Pokol és a Menny, angyal és démon, mind ellentétes dolgok. Te úgy kaphattad vissza a lelked, ha a legtisztább helyen befeketíted. A húgod úgy, ha a legmocskosabb helyen megtisztítja. Természetesen Liza feladata nem az, hogy visszaadja a lelket, hanem, hogy minél több démon legyen a világon. Ezáltal hazudik
 A rengeteg információból próbáltam kivakarni valamit, de csak az járt a fejemben, hogy mi van Alexáékkal.
 - Fel kell hívnom Dean-t. - Pattantam fel és azonnal a telefonért nyúltam.
 Első csöngésre felvette.
 - Gina, őrültek háza van. Egy éve... - Kezdett bele, de közbe vágtam.
 - Igen, egy évig voltunk távol. - Hagytam rá, majd elmondtam neki azt, amit még mondott Patricia.
 Hosszan vitatkoztunk, hogy akkor most hogyan tovább, végül abban állapodtunk meg, hogy elindulok vissza és megkeressük Sam-éket.
 - Indulok akkor. Szia. - Nyomtam ki a telefont.
 Vissza fordultam, hogy megköszönjem az információkat, de Patricia csak szomorúan nézett rám.
 - Mi történt? - Kérdeztem egyre idegesebben.
 - Egyszer úgyis el kell mondanom. - Sóhajtott. - A húgomnak rá kellett vennie Alexát, hogy öljön meg valakit, ezáltal örökre "befeketítve" a lelkét.
 - Ugye nem? - Kaptam a szám elé a kezem.
 - Sajnálom. - Hajtotta le a fejét.
 Szó nélkül fordultam meg és nem törődtem a sajgó tagjaimmal sem, futva indultam meg a motel felé. Nem, az nem lehet, hogy Alexa megtette. Biztosan félreértés. Szinte kiszakadt a tüdőm a helyéről, mire megérkeztem, de nem érdekelt. Berontottam a szobába és könnyes szemekkel néztem az előttem meglepődve ácsorgó vadászt.
 - Dean, annyira sajnálom. - Tört ki belőlem a zokogás.
 - Gina, mi a baj? - Lépett közelebb, de én abban a pillanatban hátrálni kezdtem.
 - Sajnálom, annyira, de annyira sajnálom. - És akkor megeredt a nyelvem.
 Elmondtam neki, hogy mit tett Alexa. Dean pedig csak állt ott egy darabig szótlanul. Aztán szó nélkül sétált a fürdőszobába. Utána mentem, hogy lássam nem tesz-e kárt magában. Ehelyett csak bámulta a mosdó kagylót, majd egy hirtelen mozdulattal összetörte a tükröt. Levert a falról valamit, és közben szitkozódott. Ez nem történhet meg.


Alexa:

Egy évvel ezelőtt:

 - Rohadtul nem foglak megölni! - Csattantam fel, miközben Samre bámultam. Még mindig előtte térdelve.
 Nem akartam elhinni, amit az előbb mondott. Hiszen az életéről van szó!
 - Lexy, értsd meg, hogy be kell feketítened a lelked. Elizabeth azt mondja, hogy ehhez meg kell ölnöd valakit. - Magyarázta nekem teljesen nyugodt hangon. - Inkább én legyek az, mint egy ártatlan.
 - Nem. Akkor keresünk egy gyilkost, vagy egy erőszak tevőt, vagy bárkit. - Soroltam egyre kétségbe esettebben az ötleteket.
 - Nincs időnk. Holnap huszonhetedike és akkor vége lesz. Nem lesz többé az a lány, akit szerettem. Helyette egy démon lesz, akit az első adandó alkalommal meg kell ölnie a vadászoknak.
 - Nem. - Sírtam most már el magam.
 Arcát a kezeim közé fogtam és úgy próbáltam nyugtatni. Vagyis próbálkozhattam, de rá kellett jönnöm, hogy én vagyok az, aki tiszta ideg. Sam a nyugalom mintaképe volt abban a percben. Viszont eldöntöttem. Nem fogom megölni.
 - Lexy, szerelmem, kérlek nézz rám. - Szólt nagyon távolról a hangja. - Megígértem, hogy mindig itt leszek neked.
 - Arról nem volt szó, hogy meg kell öljelek. - A hangom el-el csuklott a mondatban.
 Képtelen voltam felfogni, hogy miért ilyen kegyetlen ez a lélek visszaszerzés.
 - Nem is kell nekem az a darab. - Morogtam. - Megvagyok én fél-lélekkel.
 - Nem sokáig. - Szólt bele hirtelen Elizabeth. - A démon máris belülről mardossa. Kívülről lehet, hogy sír, de mélyen. Nagyon mélyen szeretné a véredet ontani.
 - HAGYD ABBA! - Üvöltöttem rá és még jobban elkezdtem sírni.
 Belül tudtam, hogy igaza van. Egy apró hangocska, aki minden percben ölni akar, most felerősödött ezerszeresére. A könnyeimmel próbáltam elnyomni magamban, de éreztem a késztetést, hogy valakit megöljek. Ez fájt a legjobban. Hogy bárki lehetett volna az a valaki. Akár Sam Winchester is.
 - Szeretlek. - Suttogtam és egy csókot nyomtam az ajkaira. - Viszont akkor inkább én halok meg.
 - Ahogy gondolod. - Vont vállat a nő és a zsebéből előhúzott egy tőrt. Lenyújtotta nekem, én pedig szó nélkül átvettem.
 - Ezt te sem gondoltad komolyan! - Csattant fel Sam, ahogy a pengét magam felé állítottam.
 - Nem fogsz meghalni miattam. - Töröltem le a könnyeimet, hogy még egyszer utoljára normálisan lássam őt. - Tényleg szeretlek.
 A kezem hirtelen megindult felém, de az utolsó pillanatban visszafogtak.
 - Én is, és ezért nem hagyom, hogy megtedd. - Csókolt meg Sam. - Megoldjuk ketten hidd el. Meg fogjuk oldani.
 Annyira reménykedő volt a hangja. Közelebb térdelt és megölelt. A kezem kettőnk közé szorult, így esélyem sem lett volna arra, hogy bármit tegyek.
 - Ahh... Idehányok. - Motyogta unottan Elizabeth. - A lányka keze által kéne meghalnia az áldozatnak. Van még fél órátok arra, hogy keressetek valakit és meg is öljétek. Sok sikert.
 Elizabeth elindult visszafelé. Sam óvatosan elengedett.
 - Bízol bennem? - Kérdezte és lefogta a kezem, hogy ne remegjen annyira.
 - Persze. - Bólintottam.
 - Szeretlek. - Csókolt meg.
 Erősen támadta meg az ajkaimat, mintha félne, hogy valaki elszakíthat tőle. Nem tudom mikor fordította maga felé a pengét.
 - Hunyd le a szemed. - Suttogta és én engedelmeskedtem, mikor láttam, hogy ő is így tesz.
 A következő pillanatban már csak arra eszméltem fel, hogy szorosan magához ölel. A tőr markolatig eltűnt a felsőtestében.
 - Ne! - Kiáltottam. - Te hülye!
 A kezemen végigfolyt a meleg vér. Még mindig tartottam a markolatot. Az én kezem által lett leszúrva.
 - Soha többé nem bízok benned. - Zokogtam, miközben a hátára döntöttem.
 - Szeretlek. - Mosolygott rám. - Megígértem, hogy vigyázok rád.
 Nem tudtam neki semmit sem mondani. A szeméből szép lassan kihunyt a fény, míg én arcát a kezemben tartottam és csak sírtam. Szét akartam szakadni belülről. Annyira fájt és mégis. Annyira felszabadultam egy pillanatra. És utána már nem éreztem semmit.


Na ez is eljött. Vége van a Stairway to Haven-nek.... Legalábbis az első évadának biztosan :"D Kissé összeszedem magam és nekiállok ötletelni a másodikhoz, addig is boldog újévet! ^^

4 megjegyzés:

  1. Meg leszel ölve :D
    De most komolyan, mást nem tudok reagálni, csak ezt :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha megöltök, akkor sosem derül ki, hogy mi történt volna benne... *eljátsza az utolsó kártyáját* :D

      Törlés
    2. Sajnos jogos... XD

      Épp az előbb értem a második évad végére, és megint nincsenek szavaim. Még sokszor fogjátok ezt hallani tőlem, de komolyan, én nem tudom, hogyan köszönjem meg nektek, hogy megismertettétek velem ezt a sorozatot! Én angolul, angol felirattal kezdtem el nézni, anyáékat később rántottam be, velük magyarul nézem, szóval az első két évad nagy részét már kétszer láttam, de úgy érzem, sosem unnám meg. Úgy értem, ez a világ legalább annyira közel áll hozzám, amennyire természetfeletti. Ekkora csodának nem kellene léteznie, mert ez... hihetetlen, oké? Amikor ezt a sorozatot nézem, el tudok szakadni a való élettől, mintha nem is a földön járnék. Persze, amikor egy résznek vagy évadnak a végére érek, sajnos megint visszacsöppenek a valóságba, de segáz, 265 résszel elleszek egy darabig még! :D A zenéjét is szívből imádom, megtaláltam az oldalt, amin az összes elhangzott dal fent van, azokat hallgatom naphosszat, és egyszerűen nem tudom megunni sem ezt, sem a sorozatot. Dean, Sam, John, Mary, Ellen, Jo, Ash, Andy, Jessica, Bobby... Nem hiszem, hogy valaha is le tudnék mondani róluk. :D
      Nem is akarom visszaolvasni, amiket leírtam, mindenesetre elnézést a valószínűsíthető összefüggéstelenségekért. És amint összekapartam magam a sokkból, amit a 2. évad okozott, nekikezdek a már letöltött 3. évadnak is.

      xx Nessa

      Törlés
    3. Nessa, Nessa, Nessa... Nem is tudom mit írjak :"D Annyira örülök annak, hogy bele tudtunk rángatni ebbe gödörbe (ugrottál te magadtól). És fuh.. Nagyon remélem, hogy nem okoz csalódást a sorozat ^^ Nekem a 7, 8, 9, 10,... Na jó.. Az összes évad kedvenc :"D Én magyarul néztem először, aztán a Destielhez kellett az angol, így most felirattal tökéletesn megvagyok :D Várom a 3. évadról a véleményed ^^

      Törlés